Monday, September 22, 2014

amalan terbaik

--> Lapan jenis makanan yang paling baik mencegah penyakit :
الرمان
delima
الروب
yogurt
الثوم
bawang putih
البصل
bawang besar
الشاي الأخضر
teh hijau
الشوفان
oat
القرع
labu
البروكلي
brokoli
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ثلاثة أشياء تمرض الجسم :
Tiga perkara membawa penyakit :
1) الكلام الكثير .
banyak bercakap
2) النوم الكثير .
banyak tidur
3) الأكل الكثير .
banyak makan
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
وأربعة أشياء تهدم البدن :
Empat perkara merosakkan badan
1) الهم .
dukacita
2) الحزن .
sedih
3) الجوع .
kebulur
4) السهر .
tak tidur mlm
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
وأربعة تزيد في ماء الوجه وبهجته :
empat perkara menambah seri wajah
1) التقوى .
taqwa
2) الوفاء .
jujur
3) الكرم .
pemurah
4) المروءة .
jaga kehormatan
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
وأربعة تجلب الرزق :
Empat perkara menaik rezeki
1) قيام الليل .
qiamulail
2) كثرة الاستغفار بالأسحار.
byk istighfar waktu 2/3mlm
3) تعاهد الصدقة
biasa bersedeqah
4) الذكر أول النهار وآخر
berzikir waktu awal pagi dan petang
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
وأربعة تمنع الرزق
empat perkara menjauhkan rezeki :
1) tidur waktu pagi
2) Sedikit bersolat
3) Malas
** Kalau anda kagum dengan kalimah kalimah ini , jangan kedekut untuk sebarkan kepada kawan kawan anda dan orang yang anda kasihi..

Saturday, September 20, 2014

bahasa pahang

KOD: C001/1
BAHASA PAHANG
Kertas 1
Aneka Palihan
Oktober / November
Wokmer bace semer soalan dulu..lepaih te..bulatkan mana yang betul.. jangan memandai nok memenjong atau meraik yarkkk!!!!!
1.Buntat nok makan lempeng, kek nyer perentan ni kedey dah..................
a)Tudung b)Katup c)benkerap d)Rebeh
2.Tempat berlonggok orang-orang jaman tori di depan rumoh.
a)Pangkin b) belebas c) kepuk d)rabung
3." Bior reboh berlempin aseikan,pesok tak teruih kobong " peribahasa ini mengabor ke mende???
a)Semangat juang yang paling tinggi
b)Ayat orang tori ngejas makwe kat pekan sari.
c)Tak boleh nok tahan dah.
d)Kekuatan yang ander dalam diri untuk terus berusaha
4.Makcik senoh _________ periuk belange lepaih orang kenduri.
a)Ngensot. b)garaih c)cakau d)metik.
5.Alex habih "ring" ngambat bolor..keknye sekarang ni dia dah makin "boyok". Makna perkataan "ring" dan "boyok"
a) kederat , dompok
b) upaye , lemau.
c)malap , ngelolor.
d) usaha , lembab.
Gone nok jawak gamoknye yak.?
— feeling excited.

makna abc

Mari sama-sama kita belajar semula A.B.C dan maknanya
A mbil yang jernih
B uang yang keruh
C iptakan yang baru
D an teruskan perjuangan
E ngkau tunjukkan jalan yg betul pada tentera
F isabillillah yg ada
G unakan nyawa anda kerana
H idup dan mati kerana ALLAH S.W.T
I n Sya Allah kita sama-sama
J ihadkan diri menentang
K ezaliman oleh musuh-musuh islam
L aknatullah..
M ahupun sudah dijanjikan
N eraka untuk
O rang-orang yang
P erlekehkan agama Islam
Q urbankan diri
R obohkan
S emua
T entera jahat
U ntuk meneruskan
V isi
W ira-wira kita yang
X treme menentang
Y ahudi dan
Z ionis

Friday, September 19, 2014

wahai isteri isap zakar la pulak



HISAP ZAKAR SANGAT BAGUS UNTUK KESIHATAN.

JOM RAMAI2 HISAP ZAKAR
MAAF INI BUKAN PORNO:
Tapi untuk kesihatan terutama buat IBU -IBU@ISTERI. Manfaat menghisap ZAKAR (Titit/Penis).
1. Menghisap zakar boleh menjaga keseimbangan Sistem KARDIOVASKULAR. Ketika Anda menghisap zakar pasangan dalam waktu yang lama, Degupan Jatung boleh meningkat hingga 110 per minit. Ini boleh menjadi latihan yang bagus untuk kesihatan Jantung.
2. Menghisap zakar pun boleh membuat Berat Badan Anda tetap stabil atau bahkan Berkurang. Hal ini disebabkan, menghisap zakar selama 5 minit dapat membakar 12 KALORI.
3. Menghisap zakar juga dapat Mencegah Penghasilan Hormon STRESS,GLUKOKORTIKOID. Hormon inilah yang menyebabkan Tekanan Darah Tinggi, lemah otot dan INSOMNIA.
4. Inginkan wajah kekal muda?Jika begitu, jangan ragu untuk lebih kerap menghisap zakar.Dengan memegang zakar, lebih daripada 30 otot wajah bergerak sehingga berguna untuk meningkatkan aliran darah ke kulit wajah dan Menghaluskan Kulit.
5. Selama ini menghisap zakar dianggap sebagai perbuatan yang tidak sopan. Tetapi pada kenyataanya menghisap zakar membolehkan kita AWET MUDA, juga ubat semulajadi yang dapat mengekalkan AWET MUDA, merangsang sistem kekebalan tubuh, akhirnya ia dapat menghasilan antibodi yang mampu melindungi Anda dari VIRUS. Proses ini disebut CROSS IMUNOTERAPI.
6. Setelah menghisap zakar, pernafasan wanita akan menjadi lebih cepat. Rata-rata setelah memegangnya, orang akan menyedut dan membuang nafas 60 kali dalam satu minit. Sedangkan dalam keadaan normal, hanya 20 kali tiap satu minit. Menyedut dan membuang nafas lebih kerap akan mencegah berbagai gangguan di paru-paru.
7. Menghisap zakar lebih daripada 3 minit akan merangsang tubuh menghasilkan rantaian kimia yang akan menghancurkan hormon penyebab STRESS.
Nah tunggu apalagi, UNTUK WANITA yang belum bersuami, segera carilah pasangan anda... peganglah zakarnya demi kebahagian hidup anda. Bagi yang sudah bersuami, jangan sia-siakan zakar suami anda demi kesihatan anda berdua..
Fwd kan kepada ISTERI anda..Yang belum beristeri.. PEGANG SENDIRI
INFO dari PAKAR SAKIT PUAN HUKM anak-ketam.blogspot.com

Wednesday, September 17, 2014

basic bahasa thai

  • Rosmizie Ab Rashid MARI BELAJAR BAHASA THAI....
    [11:23, 19/08/2014] Salina Salim: Jom Bahasa Thai...pelan2 belajaq na.......
    Satu = Neng

    Dua = Song
    Tiga = Saam
    Empat = Si
    Lima = Ha
    Enam = Houk
    Tujuh = Chet
    Lapan = Ped
    Sembilan = Kaw
    Sepuluh = Sib
    sawaddi krab/kha = selamat sejahtera ( "krab/khab" ditutur oleh boy dan "kha" ditutur oleh girl)
    Selamat Pagi = Arun Sawad
    Selamat Malam = Ratree Sawad
    Selamat Tinggal = La korn
    Apa Khabar? = Sabai di Mai?
    Khabar Baik = Sabai di
    Terima Kasih = Khob Khun
    Terima Kasih (diucap oleh lelaki) = Khob Khun Krab (ada kalanya disebut Khob Khun Khab)
    Terima Kasih (diucap oleh perempuan = Khob Khun Kha
    Awak tinggal di mana? = Khun ju thi nai
    Awak dari mana? = Khun ma chak nai
    Bolehkah awak cakap bahasa Thai? = Khun phud phasa Thai dai mai?
    Ya (diucap oleh lelaki) = Krab/Khab
    Ya (diucap oleh perempuan = Kha
    Ya = Chai
    Boleh = Dai
    Tidak = Mai
    Tidak boleh = Mai Dai
    pergi = Peai/pai
    mari = Ma
    Makan = Kin
    Minum = Deum
    Beritahu = Bouk/Bok
    Tahu = Roou (lalau bahasa bm disebut 'ru')
    Tidak Tahu = Mai Roou
    Tidak Pandai = Mai Pen
    Mahu = Aw/Ao
    Tidak Mahu = Mai Aw
    Di mana? = Thi nai?
    Bila = Mea rai
    Siapa = Khrai
    Apa = A

Tuesday, September 16, 2014

fb group temerloh

News Feed

News Feed

Ermm koi nok tanya nie kat group kita nie xley promot brg utk d jual ke..sbb koi scroll blk rasanya post koi pasal produk yg koi jual xda..adakah d padam atau koi terlepas pandang..koi hanya tanya jgn maroh plok
  • 8 people like this.
  • Fendi Gato dh kabor 1-7hb untuk iklan perniagaan...bukan admin kejam...kalo x jd page penuh dgn iklan...
    42 mins · Like · 2
  • Beruang Terbang ABOUT
    Public GroupPublic Group
    Semoga group ni jadi ruang mesra dan jenaka dan informatif untuk orang2 Temerloh.


    Ceritalah topik pasei apa saje.. topik Temerloh ke, Mentakab ke, Washington ke..

    TOLONG JANGAN LETAK IKLAN SKIM CEPAT KAYA >
    (admin kome akan banned sape hak babir) ...

    Propaganda2 politik pun, kalau boleh tak digalakkan sangat..
    Tapi takdelah sampai nak banned,
    cuma kome malas nok layan je...

    [ Perlaksanaan polisi baru pasei IKLAN adalah termaktub seperti di bawah ]
    -------------------------------------------------------------------------------------------------------

    1. Hanya pada tarikh 1hb sampai 7hb sahaja dibenarkan meletak iklan (untuk tiap2 bulan)
    mana-mana iklan yg dipos selain dari tarikh tu akan didelete kecuali iklan kerja kosong yg dibenarkan diiklankan pada bila-bila masa.

    2. Bagi barang sendiri seperti kereta,motor,tv,radio dan hok berkaitan peribadi boleh di iklankan bila-bila masa.Sebab dikire `sekali jual`.

    3. Tok boleh flood dengan iklan yang sama sampai 2-3 dalam tempoh terdekat (kalau nak up balik iklan, komen aje perkataan 'BUMP' kat iklan lama.

    4. Kene letok harge, bior telus urusan perniagaan tak ander kroni-kroni.

    5. Bagi hak berniaga produk dengan harga berlainan, sila PROMOTE page anda lagi mudoh.

    6. Iklan skim cepat kaya akan didelete serta merta dan siapa yg pos akan dibanned.

    Kami mohon maaf sekiranya polisi baru ini agak tegas,
    tapi kami sering menerima maklumbalas bahawa group ini cuma penuh dengan lambakkan iklan.

    Semoga group ini akan terus dapat membuatkan kita semua berkongsi maklumat2 yg bermanfaat.

    Sebarang post atau komen yang berbaur provokasi dan mempunyai unsur rasisma adalah DILARANG sama sekali bagi menjaga keharmonian group.

    **Admin #temerlohkoi tidak bertanggungjawab di atas setiap pandangan dan pendapat yang diutarakan melalui laman sosial ini.

    Segala risiko akibat komen atau posting yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

    Sekian terima kasih.
    26 mins · Like · 2

Saturday, September 13, 2014

air botol 15 sen tahun 1958

Aokmer ingat air botol aus cream soda, oren dan sarsi....air lemenit !E beli debitol 15 sen jer pada tahun 1958 ....
♧♧♧♧♧
Air leminit..