Sunday, February 26, 2012

nafsu lelaki

Nafsu tak kenal usia

E-mel Artikel Cetak Artikel Tanda Artikel Besarkan Saiz Teks Kecilkan Saiz Teks Komen Artikel

KUALA LUMPUR: “Jangan mudah percaya lelaki, walaupun yang bergelar datuk atau moyang, kerana nafsu tidak mengenal usia,” kata pakar sakit tuan, Dr Ismail Thamby.

Menurutnya, anggapan kononnya nafsu lelaki semakin berkurangan seiring usianya adalah satu kesilapan kerana nafsu lelaki tidak bergantung kepada faktor usia.


Sebaliknya, kata beliau, nafsu lelaki hanya susut jika menghadapi masalah alat kelamin atau penyakit yang menyebabkannya tidak berfungsi.

“Nafsu lelaki tiada batasan, selagi bernyawa selagi itulah mereka bernafsu. Cuma yang membezakannya ialah kebanyakan lelaki apabila memasuki usia emas jarang memikirkan soal seks.


“Namun jika syahwat dirangsang atau terangsang, bila-bila masa saja mereka boleh melakukan hubungan seks dengan wanita,” katanya.


Bagaimanapun, katanya, kes seperti yang terjadi kepada Mas sedikit berbeza kerana ‘moyang’ berkenaan sebenarnya tergolong dalam kategori phedophilia (lelaki berusia yang berahi terhadap kanak-kanak).

Katanya, lelaki phedophilia lebih terangsang dengan gadis bawah umur atau kanak-kanak perempuan berbanding wanita lebih mayang.


“Kumpulan lelaki ini biasanya menggunakan pelbagai cara atau helah untuk memerangkap gadis bawah umur atau kanak-kanak.

“Berdasarkan terma psikologi, golongan ini gemarkan gadis bawah umur bagi membuktikan kehebatan mereka serta kerana faktor bentuk tubuh mangsa yang dikatakan lebih mantap dan pejal, selain lebih mudah dijerat,” katanya.


Berikutan itu, Ismail menasihatkan semua gadis supaya berhati-hati jika didekati lelaki tidak dikenali, walaupun yang lanjut usia, kerana mereka mungkin mempunyai niat tidak baik.


“Sebenarnya ada perbezaan daripada aspek nafsu dan kebolehan syahwat. Selagi seseorang itu bernyawa, selagi itulah dia bernafsu, terutama jika terangsang.


“Namun, jika syahwat mereka tidak berfungsi, usia muda sekalipun tetap tidak boleh melakukan hubungan seksual,” katanya.


Menurut Ismail, keadaan sama juga berlaku kepada wanita kerana walaupun sudah menopaus, syahwat mereka tetap boleh dirangsang.


“Menopaus ialah keadaan di mana wanita tidak lagi boleh mengeluarkan benih, tapi nafsu syahwat mereka masih tetap boleh dirangsang.


“Sebab itu kita melihat ada wanita berusia tetap mencari lelaki muda kerana mungkin tertarik dengan personalitinya atau bagi berasakan diri mereka lebih muda daripada usia sebenar,” katanya.

No comments:

Post a Comment