Monday, February 6, 2012

sebat kerana berzina dari blog flying kick

INI KESAN SEBATAN KERANA BERZINA!!!


Seorang pembantu rumah warga Filipina dan kekasihnya yang merupakan seorang warga Bangladesh telah menerima hukuman sebat 100 rotan kerana kesalahan melakukan hubungan seks luar nikah. Pembantu rumah warga Filipina itu juga dihalau dari Emeriyyah Arab Bersatu (UAE).

Bagaimanapun sebelum dihalau keluar, wanita warga Filipina itu telah dijatuhi hukuman sebat sebanyak 100 kali. Manakala kekasihnya, warga Bangladesh disebat 100 rotan dan dipenjara setahun kerana bersalah menceroboh rumah majikan kekasihnya.

Kesemua pekerja asing di UAE dan beberapa negara Teluk yang lain mewajibkan para pekerja asing mempunyai penaja dari kalangan penduduk tempatan bagi membolehkan mereka bekerja di negara-negara tersebut. Dalam beberapa kes, majikan memegang pasport pekerja asing mereka dan boleh menolak sekiranya pekerja asing itu ingin berpindah atau menukar tempat kerja.

Dalam kes ini, majikan pembantu rumah warga Filipina itu telah terserempak dengan kekasih pekerjanya yang sedang tergesa-gesa meninggalkan rumahnya. Majikan tersebut segera membuat laporan polis.

Siasatan kemudian membawa kepada pengakuan pasangan kekasih warga asing itu yang mereka telah beberapa kali melakukan zina di dalam rumah majikan tersebut.

UAE sekalipun merupakan negara Arab yang kelihatan sekular, namun hukuman syariah yang ketat digunakan. Dalam hal perzinaan, pesalah Muslim akan dirotan, manakala pesalah bukan Muslim pula akan dipenjara serta dihalau keluar sekiranya warga asing.

Yang anehnya, di negara sendiri hukuman bukan main ketat, tapi bila tengok gelagat warga UAE di Malaysia, kalah orang Barat yang tidak ada agama, terutama sekali di Bukit Bintang!!!

No comments:

Post a Comment